Vialis plaatst Functionele cookies zodat deze website optimaal functioneert. Daarnaast gebruiken we Analytische cookies waarmee we het gebruik van de website meten. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Geef hieronder uw toestemming voor cookies die wel persoonsgegevens verwerken.
Ik wil gebruikmaken van sociale media koppelingen: hiermee stem ik in met het plaatsen van cookies door social medianetwerken. Ik ben me ervan bewust dat deze netwerken me kunnen volgen en mijn internetgedrag kunnen gebruiken voor andere doelstellingen.
Sinds 30 juni 2010 zijn alle werkzaamheden aan de A2 Rondweg Den
Bosch gereed en is het project volledig afgerond. De rondweg is al
sinds december 2009 in gebruik. Er is bewust prioriteit gegeven aan de
openstelling van de vernieuwde rondweg, nog voordat alle werkzaamheden
waren afgerond. Door deze werkwijze kon het verkeer op de rondweg al
sinds de jaarwisseling de volledige capaciteit benutten. Het aanbrengen
van ZOAB was in de afgelopen maanden de laatste grote klus.
Resultaat
De rondweg is over 12 kilometer uitgebreid naar 4x twee rijstroken met
daarbij een scheiding van het regionale en doorgaande verkeer. Op de
hoofdrijbaan kan het verkeer met maximaal 120 km/uur doorrijden. Op de
parallelrijbanen bevinden zich de op- en afritten en rijdt het verkeer
met maximaal 100 km/uur. De knooppunten Hintham en Empel hebben een
metamorfose ondergaan waarbij de krappe bochten definitief tot het
verleden behoren. Ook zijn er twee viaducten onder het spoor geplaatst
om de extra rijstroken op de A2 mogelijk te maken.
Doorstroming
Om het verkeer tijdens de bouw goed te laten doorstromen zijn in nauw
overleg met de gemeente 's-Hertogenbosch en de Provincie Noord-Brabant
veel maatregelen genomen om de hinder te beperken. Ook maakten
tijdelijke hulpbruggen in de A2 en een fietsbrug over de A2 de
doorstroming tijdens de bouw mogelijk. Voor de totale ombouw zijn
slechts twee weekendafsluitingen nodig geweest. Ook de acht
asfalteringswerkzaamheden in 2010 leverden voor de weggebruikers
minimale verkeershinder op.
Bouwcombinatie InfrA2
Bouwcombinatie InfrA2 ontwierp en bouwde in opdracht van Rijkswaterstaat
Noord-Brabant de A2 Rondweg Den Bosch. De bouwcombinatie InfrA2 bestaat
uit vier bedrijven, te weten: Koninklijke Wegenbouw Stevin bv, Van
Hattum en Blankevoort bv , Mourik Groot-Ammers bv en Vialis bv.
Activiteiten Vialis
Vialis was binnen de combinatie InfrA2 verantwoordelijk voor de DVM
(Dynamisch Verkeers Management)-systemen, waaronder verkeerssignalering,
monitoring, TDI (Toerit Doseer Installaties) , VRI (Verkeers Regel
Installaties), Gladheidmeldsysteem, verkeersinformatie, (dynamische)
openbare verlichting en pompinstallaties.