Koninklijke VolkerWessels ondernemingen Vialis, VolkerRail (VES) en Van Hattum en Blankevoort zijn door Rijkswaterstaat (RWS) geselecteerd voor de vierde fase van de renovatie van de Kooybrug bij Den Helder en de draaibrug over de Hollandse IJssel bij Montfoort. Na het goed afronden van deze fase, die enkele maanden kan duren, volgt de uitvoeringsfase. Het aanbieden van de beste prijs-kwaliteitsverhouding is de voornaamste reden van dit mooie resultaat.
“We zijn blij en trots dat we ons eerste DOEN project gescoord hebben. Een mooie manier van projecten aannemen en uitvoeren die in de toekomst nog vaker voor zal komen,” vertellen de deelnemers van de Kooymont stuurgroep.
Beide bruggen zijn onderdeel van project Kooymont van Rijkswaterstaat. Het betreft bruggen die veel geschiedenis hebben en die gebruikers altijd veilig naar de overkant hebben gebracht. De bruggen hebben echter onderhoud nodig. Door de constructies en installaties te vernieuwen zijn ze klaar voor de toekomst. Het project is verdeeld in verschillende onderdelen. Vialis heeft de focus op de elektrotechnische, bediening en besturing werkzaamheden. Vanuit VES, onderdeel van VolkerRail, hebben de werkzaamheden betrekking op de werktuigbouwkundige activiteiten. De civiele werkzaamheden worden uitgevoerd door Van Hattum en Blankevoort.
Het aanbestedingsproces is tot stand gekomen volgens het DOEN-gedachtegoed. Dit is een invulling van de marktvisie die Rijkswaterstaat, brancheorganisaties en marktpartijen samen hebben ontwikkeld. Het DOEN-gedachtegoed kent vijf pijlers: maximale klantwaarde, eerlijk geld voor eerlijk werk, optimale samenwerking, werken vanuit de bedoeling en leren en geleerde lessen delen.
Vialis, VolkerRail (VES) en Van Hattum en Blankevoort hebben in de uitwerking van de aanvraag duidelijk beschreven op welke wijze invulling gegeven wordt aan het principe ‘maximale klantwaarde’ en ‘eerlijk geld voor eerlijk werk’.
Kijk voor meer informatie op www.projectdoen.nu.