Vialis plaatst Functionele cookies zodat deze website optimaal functioneert. Daarnaast gebruiken we Analytische cookies waarmee we het gebruik van de website meten. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Geef hieronder uw toestemming voor cookies die wel persoonsgegevens verwerken.
Ik wil gebruikmaken van sociale media koppelingen: hiermee stem ik in met het plaatsen van cookies door social medianetwerken. Ik ben me ervan bewust dat deze netwerken me kunnen volgen en mijn internetgedrag kunnen gebruiken voor andere doelstellingen.
In de gemeente Amsterdam zijn ongeveer 350 verkeersregelinstallaties (VRI's), die van oudsher per wijk worden aangestuurd door een wijkverkeerscentrale. Het fabrikaat van de wijkcentrale bepaalde decennialang welke verkeersregelautomaten in welke wijk in de hoofdstad werden toegepast. Overkoepelend voor de gehele stad is de Dienst Infrastructuur Verkeer en Vervoer (DIVV) in Amsterdam de regisseur van de verkeersinfrastructuur in de stad. Zij ontwikkelt, realiseert en beheert. Medio 2010 zette DIVV Amsterdam een aanbesteding in de markt, waarbij de inschrijver zich verbindt om gedurende een looptijd van 5 jaar (met een mogelijke uitloop van maximaal 2 jaar) verkeersregeltoestellen aan DIVV Amsterdam te leveren. Tegelijkertijd werd verzocht om de verkeersregeltoestellen gedurende een periode van maximaal 20 jaar te onderhouden en zo nodig aan te passen in toekomstige situaties. Eind december 2010 werd de opdracht voor levering, beheer en onderhoud aan Vialis gegund.
Op basis van de gunningscriteria Prijs (50%) - Levertijd (10%) - Beheer
en Onderhoud (10%) - Visie en Innovatie (10%) - Maatschappelijk
Verantwoord Ondernemen en Duurzaamheid (10%), alsmede Social Return
(10%) kwam de beoordelingscomissie tot de conclusie dat Vialis over alle
gunningscriteria gerekend tot de hoogste overall-score van de
verschillende aanbieders kwam. Sinds 1 januari 2011 worden in Amsterdam
de VRI's voor minimaal de komende 5 jaar door Vialis geleverd en voor
maximaal 20 jaar onderhouden.