Vialis plaatst Functionele cookies zodat deze website optimaal functioneert. Daarnaast gebruiken we Analytische cookies waarmee we het gebruik van de website meten. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Geef hieronder uw toestemming voor cookies die wel persoonsgegevens verwerken.
Ik wil gebruikmaken van sociale media koppelingen: hiermee stem ik in met het plaatsen van cookies door social medianetwerken. Ik ben me ervan bewust dat deze netwerken me kunnen volgen en mijn internetgedrag kunnen gebruiken voor andere doelstellingen.
Home Veiligheid in mobiliteit uitgangspunt voor praktijkgerichte Gebruikersdag
Veiligheid in mobiliteit uitgangspunt voor praktijkgerichte Gebruikersdag
"Veiligheid in mobiliteit" op een locatie waar veiligheid volop aandacht krijgt. Dat was de insteek van de zevenendertigste bijeenkomst van de Gebruikersgroep Verkeersmanagementsystemen op woensdag 29 mei 2013. In Nijverdal wordt de doorgaande weg door het centrum grondig aangepast om veiligheid en leefbaarheid te vergroten. Het project Combiplan Nijverdal (waar spoor en weg straks in één tunnelsysteem samenkomen) bood een bijzonder podium voor inspirerende presentaties.
Tijdens deze dag voor wegbeheerders en medewerkers bij
overheidsinstellingen die zich bezighouden met verkeer kwamen
onderwerpen aan bod als tunnelveiligheid, tunnelverlichting,
Smartparking en alternatieve detectie met behulp van camera-analyse.
Uiteraard werd er ook uitvoerig stil gestaan bij het project in
Nijverdal en werd er een bezoek gebracht aan de tunnel in aanbouw.
Al 35 jaar werd erover gesproken om de doorgaande weg door Nijverdal
in een tunnel onder te brengen. In 2008 ging eindelijk de schop in de
grond. De N35 die dwars door Nijverdal loopt, wordt door Rijkswaterstaat
verplaatst naar het noorden en ProRail legt ernaast het spoor aan. Een
deel van de nieuwe weg en het spoor komen in een tunnel te liggen.
Hierdoor worden de leefbaarheid en de veiligheid in het dorp te
verbetert (minder files, stank en geluidsoverlast, een veiliger en beter
bereikbaar stationsgebied en betrouwbaardere treinverbindingen).
Combinatie Leo ten Brinke, bestaande uit Vialis, Van Hattum en
Blankevoort, KWS Infra en Hegeman Beton- en Industriebouw, is de
aannemer voor het wegdeel en de onderbouw van het spoor.