Vialis plaatst Functionele cookies zodat deze website optimaal functioneert. Daarnaast gebruiken we Analytische cookies waarmee we het gebruik van de website meten. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Geef hieronder uw toestemming voor cookies die wel persoonsgegevens verwerken.
Ik wil gebruikmaken van sociale media koppelingen: hiermee stem ik in met het plaatsen van cookies door social medianetwerken. Ik ben me ervan bewust dat deze netwerken me kunnen volgen en mijn internetgedrag kunnen gebruiken voor andere doelstellingen.
Home Hoeveelheid verkeer bepaalt doorstroming in Delft
In Delft is de Multi-Agent Look-Ahead Traffic-Adaptive Control regeling in gebruik genomen: een innovatief systeem voor verkeersregelingen. De verkeerslichten op het kruispunt N470 (Kruithuisweg) / Laan der Verenigde Naties in Delft worden niet langer in de vaste groenvolgorde afgehandeld, maar dit gebeurt naar aanleiding van de hoeveelheid verkeer dat onderweg is naar de kruising. De nieuwe verkeersregeling is ontworpen door TNO en samen met Vialis als eerste pilot uitgewerkt. Vervolgens werd de nieuwe regeling geïmplementeerd in de verkeersregelinstallaties van Vialis.
Betere doorstroming
Met de regeling moet de doorstroming van het verkeer op de N470 en hiermee de luchtkwaliteit verbeteren. Vanuit de zijrichtingen moeten auto′s mogelijk wel wat langer wachten. Als de doorstroming duidelijk verbetert, wil de provincie Zuid-Holland deze nieuwe regeling op meer kruispunten gaan toepassen.
Doorstroming en milieu
Verkeer vervuilt. Maar omdat mobiliteit ook nodig is om de maatschappij en ons leven draaiend te houden, kunnen we niet zonder. Van oudsher richt Vialis zich vooral op een optimale doorstroming van het (auto)verkeer in de stad en op de snelweg. Dat is niet meer genoeg. Een optimale doorstroming betekent niet alleen dat het verkeer zo goed, veilig en snel mogelijk van A naar B kan rijden, maar ook dat het milieu of omwonenden daar niet de dupe van worden. In het verkeer doet Vialis er alles aan om daaraan bij te dragen.