Vialis plaatst Functionele cookies zodat deze website optimaal functioneert. Daarnaast gebruiken we Analytische cookies waarmee we het gebruik van de website meten. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Geef hieronder uw toestemming voor cookies die wel persoonsgegevens verwerken.
Ik wil gebruikmaken van sociale media koppelingen: hiermee stem ik in met het plaatsen van cookies door social medianetwerken. Ik ben me ervan bewust dat deze netwerken me kunnen volgen en mijn internetgedrag kunnen gebruiken voor andere doelstellingen.
Home A28 tussen Maarn en Hoevelaken opengesteld per 15 juli 2013!
A28 tussen Maarn en Hoevelaken opengesteld per 15 juli 2013!
Rijkswaterstaat heeft per 15 juli de nieuwe spits- en
weefstroken op de A28 tussen Leusden en Amersfoort in beide richtingen
in gebruik genomen. Vorig jaar was de derde rijstrook tussen Utrecht en
Leusden al opengesteld. Met deze laatste wegaanpassingen voor het
project A28 tussen Utrecht en Amersfoort, krijgt de doorstroming op de
A28 een flinke impuls. Deze weg van Utrecht naar Apeldoorn en Zwolle is
nu niet alleen de kortste, maar ook weer de snelste route.
Door een gedegen planning is “Combinatie De Utrechtse Tulp” ondanks de
wispelturige wintermaanden erin geslaagd de werkzaamheden versneld uit
te voeren. In de Combinatie nemen Mourik Groot Ammers, KWS Infra, Vialis
en Van Hattum en Blankevoort deel
Extra stroken zorgen voor verbetering doorstroming
Tussen Utrecht en Amersfoort stond het verkeer regelmatig vast vanwege
grote drukte op de snelwegen. In 2012 stond de A28 regelmatig bovenin de
file top 50. De nieuwe stroken zorgen naast een betere doorstroming op
de A28 ook voor minder sluipverkeer op het onderliggend wegennet rondom
Amersfoort. Op het grootste deel van het traject is zogeheten
fluisterasfalt aangelegd om het geluid van het wegverkeer tot een
minimum te beperken. Daarnaast zijn er op verschillende plaatsen langs
de weg geluidschermen geplaatst. Door binnen het project groot onderhoud
te combineren met het verbreden van de A28 is twee keer hinder voor
zowel de weggebruiker als de omgeving voorkomen.
Knooppunt Hoevelaken volgende project
Na de openstelling van de A28 richt Rijkswaterstaat zich in de regio op
de aanpak van het knooppunt Hoevelaken. De A1 tussen Bunschoten en
Barneveld en de A28 tussen Nijkerk en Leusden worden verbreed. Ook het
knooppunt zelf wordt aangepast.
Werkzaamheden Vialis
Vialis is binnen ‘Combinatie De Utrechtse Tulp' verantwoordelijk voor de
DVM-systemen, het vervangen van de verkeerssignalering, het vernieuwen
van de bestaande TDI's (Toerit Dosseer Installaties), het vernieuwen en
dynamisch maken van de OV-systemen, het leveren en aanbrengen van een
nieuw glasvezelnetwerk en het plaatsen van camerasystemen langs de
spits- en plusstroken. Daarnaast leverde en plaatste Vialis alle
dynamische en statisch bewegwijzering.