icon-arrow-right
Home A28 tussen Maarn en Hoevelaken opengesteld per 15 juli 2013!

A28 tussen Maarn en Hoevelaken opengesteld per 15 juli 2013!

Doorstroming | Over Vialis

Rijkswaterstaat heeft per 15 juli de nieuwe spits- en weefstroken op de A28 tussen Leusden en Amersfoort in beide richtingen in gebruik genomen. Vorig jaar was de derde rijstrook tussen Utrecht en Leusden al opengesteld. Met deze laatste wegaanpassingen voor het project A28 tussen Utrecht en Amersfoort, krijgt de doorstroming op de A28 een flinke impuls. Deze weg van Utrecht naar Apeldoorn en Zwolle is nu niet alleen de kortste, maar ook weer de snelste route. Door een gedegen planning is “Combinatie De Utrechtse Tulp” ondanks de wispelturige wintermaanden erin geslaagd de werkzaamheden versneld uit te voeren. In de Combinatie nemen Mourik Groot Ammers, KWS Infra, Vialis en Van Hattum en Blankevoort deel
A28

Extra stroken zorgen voor verbetering doorstroming

Tussen Utrecht en Amersfoort stond het verkeer regelmatig vast vanwege grote drukte op de snelwegen. In 2012 stond de A28 regelmatig bovenin de file top 50. De nieuwe stroken zorgen naast een betere doorstroming op de A28 ook voor minder sluipverkeer op het onderliggend wegennet rondom Amersfoort. Op het grootste deel van het traject is zogeheten fluisterasfalt aangelegd om het geluid van het wegverkeer tot een minimum te beperken. Daarnaast zijn er op verschillende plaatsen langs de weg geluidschermen geplaatst. Door binnen het project groot onderhoud te combineren met het verbreden van de A28 is twee keer hinder voor zowel de weggebruiker als de omgeving voorkomen.

Knooppunt Hoevelaken volgende project

Na de openstelling van de A28 richt Rijkswaterstaat zich in de regio op de aanpak van het knooppunt Hoevelaken. De A1 tussen Bunschoten en Barneveld en de A28 tussen Nijkerk en Leusden worden verbreed. Ook het knooppunt zelf wordt aangepast.

Werkzaamheden Vialis

Vialis is binnen ‘Combinatie De Utrechtse Tulp' verantwoordelijk voor de DVM-systemen, het vervangen van de verkeerssignalering, het vernieuwen van de bestaande TDI's (Toerit Dosseer Installaties), het vernieuwen en dynamisch maken van de OV-systemen, het leveren en aanbrengen van een nieuw glasvezelnetwerk en het plaatsen van camerasystemen langs de spits- en plusstroken. Daarnaast leverde en plaatste Vialis alle dynamische en statisch bewegwijzering.
+